Welcome to Iceland


Am inceput sa scriu articolul asta cand eram in Reykjavik dar se pare ca nu l-am salvat bine draftul si l-am pierdut. Planuiam sa aduc povesti despre Islanda mai curand dar …nu mai vin cu scuze ca nu merit sa fiu scuzata. Absentez nemotivat dar ma gandesc ca mi lipseste blogosfera. Dar sa trec la subiectul articolului de azi…

Voiam sa povestesc cam cum te primeste Islanda si sa va prezint “the bitch”.

Am luat cursa Icelandair din Oslo pe la 9 seara, m-am dus catre poarta erau 3 persoane ce asteptau :)), s-au mai inmultit dar era un heads-up pentru ceea ce inseamna populatia Islandei, aproximativ 300.000 pe toata insula. Bucurestiul are 2 milioane!!!! 1/3 din ei traiesc in Reykjavik…

Toate aeronavele au nume de vulcani “The names of Iceland’s volcanoes have close ties with the country’s heritage and history and inform foreign conceptions of it as the ever-volcanically active island in the North Atlantic.”  Mi se pare genial ca au un avion denumit Eyjafjallajokull dupa vulcanul ce a zapacit  circulatia aeriana in Europa ceva vreme in 2010!!

Pe pernele din avion sunt scrise strofe dintr-un vechi cantec de leagan islandez iar acele aparatoare, nu stiu cum se numesc, puse pe tetiera, au scrise scurte lectii de islandeza ce te pregatesc pentru cand ajungi, gen “Buna ziua, seara”
alte saluturi sau expresii uzuale.

Update: Printr-o minune a tehnicii am gasit salvat draft cu postarea ce incepusem sa o scriu cat eram acolo. Asa ca am sa adaug aici ce scriam atunci, e altceva, ca era proaspata informatia :

M-am baga in cursa Icelandair ce a plecat din Oslo la 21.30 cu destinatia Reykjavik, plina de entuziasm dar si obosita dupa o zi petrecuta in aeroporturi si trezita la ora 4 AM. Dupa ce am citit ceva mi-am spus sa inchid putin ochii si sa prind macar o jumatate de ora de somn din cele 2.40 de zbor Oslo-Reykjavik. Atipeam, ma trezeam ca intepenisem, pozitiile din avione nu sun chiar comode. Dar la un moment dat, pe la 11 fara 20 deschid ochii si ma uit pe gemuletul de langa mine. Dar exact ca in desene animate, ma frec la ochi crezand ca nu vad bine. Aveam ochii uscati si  m-am repezit sa-mi pun picaturi ca sa pot confirma: Aurora boreala, luminile nordului se desfasurau linistite la capatul aripii avionului. O linie verde ce se spirala frumos spre coada avionului.

Cand am pus ochii pe ea, capatul cadea usor schimbandu-si culoarea in alb, se scurgea ca un praf de stele. Dar linia orizontala paralela cu avionul ne-a insotit pana aproape de aterizare cand luminile aeroportului au devenit mult prea puternice pentru a se mai vedea. A fost diferit fata de fotografiile vazute, in primul rand pentru ca nu am vazut-o de pe pamant ci cumva am fost la acelasi nivel si pentru ca nu a fost chiar una din cele spectaculoase cum vezi in fotografiile National Geographic. Activitatea de ieri a fost una slaba spre moderata, 2-3. Totusi, datorita latitudinii in Islanda, si mai precis in Reykjavik, o aurora cu intenstitate 2 este ok iar 3 este chiar faina. Mai jos ai nevoie de intensitate mai mare ca sa prinzi ceva.

din avion

Nu am putut sa ma abtine: desi se vede reflexia in geamul avionul..totusi…se vede si aripa avionului si liniile verzi ale Aurorei

In plin centrul orasului unde este luminat mai tare noaptea nu se vede dar daca mergi mai departe, de exemplu, eu am stat la 15 minute de buricul targului, mers pe jos, se vedea e la fereastra🙂. Adica eram in pat si am sarit ca arsa cand am vazut o dara verde pe cer. Si stateam si ma uitam de parca nu intelegeam ce se intampla :)). Dar cred ca am dezvoltat o relatie cu ea, incepusem sa o “simt” cand vine, hahaha…si am poreclit-o “the bitch”.

Am si fotografiat-o, dar deh…n-avem echipamente performante, imi pare rau ca nu pot sa va satisfac vizual mai bine😀

 

Mi-a luat cam mult sa postez pe blog ce si cum…ideea principala este ca am vazut Aurora Boreala de 2 ori in prima noapte si de inca 3 ori parca in a doua. Si mi se pare deosebit sa o vezi din avion. La plecare m-am chinuit degeaba si m-am foit pe langa aeroport ca nu am vazut nimic. Desi era anuntata intesitate mare dar…

Oricum, am primit intrebari de genul, dar de ce te duci in Islanda iarna, ca e frig rau, bla bla. Pentru ca vreau sa vad luminile nordului, care se pot vedea cam de prin noiembrie pana in martie si mi se pare un motiv suficient de bun. Si in Islanda nu e Antarctica, oameni buni pentru ca beneficiaza de curenti oceanici. Cand am plecat eu din Bucuresti, fusesera temperaturile de -10 si ninsese pe rupte. In Reykjavik erau 0 grade si nu a nins deloc cat am stat acolo.

 

This slideshow requires JavaScript.

 

 

8 responses to “Welcome to Iceland

  1. Eu fac parte dintre putinii oameni ce adora calatoriile, dar m-ai facut tare curioasa. Daca o sa ma imbogatesc, o sa merg in Islanda macar pentru aurora boreala, dar macar sa o prind pe aia violet:))

Leave a Reply

