Bantuiala de inceput de saptamana


Am inceput saptamana trecuta foarte bine, asta inseamna ca la ora 6 AM trenul iesise din Bucuresti. Cu destinatia Sighisoara.

A fost a 3-a oara daaaar…uimitor, acest oras reuseste sa ma mai impresioneze si tot am gasit chestii ce nu le vazusem.

Mi se pare atat de bine pastrata cetatea si mi plac turnurile breslelor si cum erau ei frumos organizati. In Muzeul de Istorie din Turnul cu Ceas poti sa vezi o gramada de obiecte ale fiecarei bresle. Ce mai pantofi de acum un secol, palarii, forme de turta dulce facute cu o minutiozitate impresionanta…Apoi era un etaj dedicat medicinei si farmaciei cu fotografii, picturi si ustensile chirurgicale, sticlute pentru medicamente si multe altele. Aratau cam freaky toate instrumentele alea, unele sunt neschimbate acum…de exemplu bisturiul.

Iar Turnul cu ceas, sus acolo, ah ce mai imi place…mai ales sa pozez placutele cu destinatiile si km. Evident, mi-am plimbat coada ca o pisica pe langa cea cu Stockholm. Mai multe placute am postat aici la o MFC.

Stockholm from Sighisoara

Stockholm from Sighisoara

Bine, asta a fost a doua zi, in prima zi am fost pe strazi pozand frunze, peisaje, cladiri, am urcat Scara Acoperita si am coborat pe Strada Scarii:

Scara Acoperita

Strada Scarii

Strada Scarii

Am mancat o bine meritata ciorba de burta la pranz la Casa lui Dracula. O cladire in care cica a stat nenea. Acum este restaurant si are o terasa super faina era decorata de toamna.  Banuiesc ca daca ai fost in Sighisoara este imposibil sa o fi ratat, chiar daca nu ai intrat, pentru ca este in Piata Cetatii. Se mananca bine ce-i drept acolo. Au si o camera vizitabila, extrem de turistica pentru ca este organizata ca o camera a unui vampir si apoi intr-unul din saloane sunt pastrate vechile picturi pe pereti dinainte sa fie restaurata. Am o colectie de fotografii de acolo dar o pastrez pentru maine, ca tot e Halloween….o sa vezi de ce…

Ciorba de burta

Ciorba de burta

Iar seara am fost la un alt local decorat Pimp Style, daca ma intrebi pe mine dar nu asta este important ci ceea ce am mancat, pentru ca spre mirarea mea nu auzisem niciodata de asa ceva: Lichiu cu prune!!

lichiu cu prune

lichiu cu prune

 

Probabil, voi prin Ardeal, stiti despre ce vorbesc. Pentru restul necunoscatorilor: este un aluat de pizza (dar subtirel bine) cu branzica de vaci si prune. A fost interesant si nu era decat usor dulce ceea ce m-a incantat.

Am obervat ca de la o varsta, sau cel putin decand am blogul dau mai mare atentie partii culinare cand ma duc undeva si imi place sa bucur de lalaitul pe la terase, chestii …in fine…Sighisoara nu e asa mare sa nu ai timp…dar mai rar fac asta daca am putin timp printr-un oras mare (nu in Ro).

Oricum partea de dimineata cu cafeaua luata in Piata Cetatii, feelingul acela este de neinlocuit si l-am savurat din plin avand in vedere ca de saptamana viitoare “piata muncii” imi va fura mult prea mult timp din viata si va trebui sa gandesc in termenii urmatori : “concediu”, “zile de concediu”, “mult prea putin zile de concediu”, “reducerea numarului de calatorii” …ai inteles, da? Asta nu inseamna ca am renuntat la ideea de voluntariat doar ca mai astept putin.

Hai ca am deviat. Deci, Cand urci Scara Acoperita, sus in deal este biserica/scoala catolica a sasilor.

Biserica

Biserica

Anexa bisericii

Anexa bisericii

 

Sus pe deal am prins si apusul iar orasul arata superb:

Apus in Sighisoara

Apus in Sighisoara

DSCF6947

 

Pentru aceasta ultima fotografie ce mi place mult trebuie multumit “Gusterului”, caci recunosc ca nu este a mea.

Daca vrei sa vezi mai multe detalii din cetate, aici gasesti albumul : Sighisoara 2013.

 

5 responses to “Bantuiala de inceput de saptamana

  1. Mi se pare foarte interesant ca dintre toate destinatiile, parca pe asta ai facut-o sa para cea mai tentanta😀 Sau na, pe mine m-ai convins cu asta, nu stiu de restul cititorilor🙂 Dar daca as avea acum bani si timp sa merg prin toate locurile de care ai povestit, cred ca exact Sighisoara as alege-o!
    Despre ce job vorbim?😀

    • Cand am citit prima data comentariul am inteles ca nu am fost foarte convingatoare, adica la 7 dimineata am vazut un “nu” in plus si mi s-a parut legitim deoarece chiar nu mi s-a parut ca i-am facut reclama…daaaar poate ca nu asa ai perceput tu si ai vazut “dragistea care am pus o in aceasta destinatie” :))))))
      Acelasi….stii ca ti-am povestit, nimic nou acum. Si uite asa nu am apucat sa ne vedem…dar asta se va remedia…:D

Leave a Reply

