Moussaka si ardei iute


Dar nu impreuna!

De ceva vreme gatitul meu se rezuma la lucruri foarte simple si rapide. Dar ma rodea pe mine moussakaua dar nu orice fel de…ci cu dovlecei in loc de cartofi.

Si va spun, a fost muuult mai buna…parca mai usoara, digerabila fata de cea de cartofi care mi s-a parut, intotdeauna o mancare grea. Stiu ca e mai mult din cauza carnii dar oricum…

Partea si mai buna este ca se face mult mai repede. Adica, miscarea de baza: calit cepusoara, usturoi apoi carnita, condimentata bine, cum va place, eu am pus sare, piper, ienibahar si nu aveam cimbru…si suc de rosii, Las carnea sa se faca bine de tot, timp in care tai feliute dovleceii, care, spre deosebite de cartofi, nu trebuie sa le mai faci ceva inainte. II asezi gigea pe fundul cratitii, pui stratul de carne, poti sa-i faci chiar 2 etaje. cand am terminat de asamblat am turnat iar suc de rosii si am dat la cuptor.

Extra, super fantastiiiiccc.

Asta a fost vineri, duminica am dat peste un ardei in frigider, de pe la “tara” cuiva. L-am vazut eu ca e cam lunguiet asa dar eram ferm convinsa ca nu e pisca. Si il curat eu de seminte (atentie, asta inseamna ca mi-am bagat degetele in el), spal si musc din capat, mmm, iuteeee. Abandonez. Problema vine dupa cand simt ca ma ustura putin buzele si ma sterg, cu mana. in urmatoarele minute buzele mele luasera foc. Angelina Jolie e mic copil pe langa buzoaiele ce le aveam eu. Mi se inrosire si umflasera si ardeau, am zis ca mor, nu am simtit in viata mea asa ceva. Am luat cuburi de gheata si mi le-am pus pe buze, era singurul moment suportabil.

Dar ce crezi? apa de la cuburile de gheata a spalat ce mai aveam eu pe maini si mi s-a intins pe barbie, putin pe obraz, ce sa mai un sfert din fata mea ardea si nu puteam sa stau fara gheata. Deja cand m-am prins eu era tarziu dar m-am spalat pe maini si pe fata cu mult sapun…nimic…ardeeeeeeee. A fost groaznic…si a durat o juma’ de ora!!!!! Dupa 20 de minute abia am putut sa stau fara gheata pe buze. Am pus lapte la sfarsit, cica asta e remediul. Lapte sau iaurt sa treaca iuteala. Sa mentionez ca infamul ardei zace aruncat in frigider, va fi manuit cu manusi :)).

Partea buna : nu mi-am dat in ochi, asta ar fi fost culmea!!! Siam aflat ca se masoara iutimea ardeilor in unitati Scoville si exista o scara pentru asta:

Scoville Scale

(sursa: http://www.foarteiute.ro)

Ma gandeam pe unde am ajuns cu Scoville rating, Scovile fiind tipul care a inventat aceasta scara de valori. Cred ca la Tabasco Sauce desi am mancat odata un sos Thai care mi-a scos ochii din orbite dar nu stiu ce era in el. Oricum, asiaticii au nivele diferite de a percepe iutimea fata de europeni, absolut! Adica ce noi consideram picant aici s-ar putea pentru ei sa fie…doar asa…usor…

Voi cum stati cu iutimea? Place sau nu? Unde va situati in unitati Scoville?😀

18 responses to “Moussaka si ardei iute

  1. :)))))) OMG! Nici nu vreau sa imi imaginez. Eu am mancat zilele trecute la un restaurant chinezesc si am inceput sa plang pe acolo. Imi spusese chelnerul ca e picant ce am cerut, dar nu imi imaginam ca o sa fie in halul acela!!

    P.S. O sa incerc si eu varianta asta de moussaka, pana acum facusem doar cu cartofi. Dar ador dovleceii, asa ca suna tare bine!

  2. Cred ca 7.000-8.000, pe la Tabasco Sauce pe acolo. Imi place mult mancare picanta, dar nu tin sa sufar ca un caine cand o mananc😀.

    • Eu nu-i inteleg pe cei care mananca picant exagerat,ca sa dovedeasca ce? In plus, nu stiu, dar eu am impresia ca la un moment dat daca e prea picant numai are gust mancarea, nu maite bucuri de ce mananci…nush…

      • Cred la fel. Imi place mancarea picanta dar atat timp cat aduce o contributie la gustul mancarii nu cand acopera orice alta senzatie😀

  3. În Grecia am mâncat o asemenea musaca. O tot analizam să știu ce conține și am dedus că era pregătită cu vinete. Era foarte gustoasă și cred că și cu dovlecei este bună.Nu-mi place ardeiul iute și de aceea nu-l mănânc, decât când vreau să mă grozăvesc; atunci el îmi vine de hac, iar eu fac tot efortul să nu mă dau în vileag. O zi bună

  4. Oh, pana de curand nu suportam mancarea picanta, acum am mai intaintat ceva pe scara respectiva, dar tot in zona verde m-as situa. In schimb stiu remedii foarte bune la problema, iar apa face mult mai rau, eu stiam ca painea ajuta in caz c-ai mancat dracia, dar nu stiu daca merge ca unguient. As incerca mai degraba cu albus de ou, ca la arsuri.

  5. Da, venbisem sa zic altceva si anume: ce idee buna de musaca cu dovlecei! Asta n-am incercat inca, am facut cu vinete, cu cartofi dulci cu dovleac dar cu dovlecei n-am incercat.

  6. Pingback: Cum alegi vinul rosu? | In jurul Kadiei·

Leave a Reply

