Cu trenul…din Romania la vecini


Nu am mai fost de ceva ani cu trenul, dar de mica mi-a placut si nu am avut experiente neplacute, o singura data, chiar ultima oara cand am fost la mare. Dar nu a fost ceva ce s-a intamplat in tren propiu zis ci faptul ca tanti de la agentie nu fu capabila sa ne dea biletele in ziua mentionata drept urmare cand am ajuns in tren erau alte persoane pe locurile noastre ce aveau bilet chiar in ziua aia. Am stat in vagonul restaurant, zise nasul ca asta este tot ce ne poate oferi.
Acum sunt in IC Bucuresti-Timisoara. Cred ca m-a placut cine mi-a dat biletul pentru ca am loc la geam si la masuta. Si singura, nimeni in fata mea, nimeni in dreapta mea.  Si mai in dreapta, pe latura cealalta sunt 2 adolescente foooarte colorate, foarte mult roz, animal print in roz. Si par a se plictisii teribil, isi ocupa timpul cu urmarirea altor pasageri ca deh, o carte e grea, mare si urata sa o cari dupa tine si in plus, cine stie, poate nici nu e ‘cool’, nu merge cu imbracamintea lor😀. Aveam sperante ca se vor da jos la…Caracal dar nu. In schimb a urcat o doamna foarte confuzata ca nu stie care este locul ei, era in alt vagon, tind sa cred ca nu e asa de complicat biletul de tren, dar cine stie? Sunt rea? Da, pentru ca e dimineata, eu am dormit cateva ore, dupa ce ca trebuia sa ma trezesc la 4jumate m-au terorizat si niste tzantzari.  Rusine! Si in plus, am o problema, mai personala asa, dar fiind aici intre prieteni am sa o impartasesc. Nu reusesc sa golesc vezica in bataitul asta de tren. Ce am??? Am imbatranit, ce mama ei de viata? Cand eram in facultate si umblam in practici aveam probleme cu wc-urile publice, credeam ca m’am vindecat.  E de la tren nu de la mine. Astept sa ma treaca rau de tot… alte sugestii?
Si daca tot ajungem la un subiect sensibil in tara asta, toaletele din trenuri…sa va spun ca: exista hartie igienica!!!! Si sapun!!! Toate intentiile bune ale cfr ului doar ca cineva a facut peepee pe jos, nu o fi avut directia buna la jet? Zic si eu…
Si uite asa ma intreb eu de la altii se poate si la noi nu? Vagonul (merge la Budapesta, ca sa intelegi) arata bine, e ok, foarte mari diferente la comfort fata de Sj, compania cai ferate din Suedia, nu sunt. Cand mergem la wc, ca suntem romani, ca suntem suedezi sau alta natie tot la fel ne miroase, atunci de ce alor nostri le place sa murdaresca, sa dea pe jos, pe langa si pe dupa si suedezilor nu? Ne tragem din porci? Sa facem nevoile si apoi sa ne tavalim acolo?
Enigmatic. Si pun cam multe intrebari dar asa e cand esti mic si fraier :p
O, nu.  Bucuria mea a luat sfarsit. Dreapta ocupata in fata mea la fel. Aoooolllooo, dreapta s’a asezat, am crezut ca o sa se rupa scaunu. Pfuu…si mai am 4 ore…
Hai ca deja fac reportaj live din tren dar ma ia somnul daca citesc cu toate ca este chiar interesanta cartea.
Update: la Strehaia se urca o fata, pare normala, studenta delicata, are un troler mare, se aseaza pe locul liber ramas in diagonala de mine. In continuare tine trolerul langa ea, sunt convinsa ca nu poate sa-l urce in locul pentru bagaje singura. Nimeni nu se ofera sa o ajute. Inca un punct in plus pentru straini.

Statia Drobeta Turnu Severin – o cladire sclipeste in Soare de atatea geamuri si aluminiu, cea de langa arata ca dupa razboi, cum am vazut-o prima ma gandeam ca cine stie ce halta amarata o fi.
Dar de acolo incepe partea faina, de la Portile de Fier se schimba peisajul, merge trenul peste Dunare, pe langa, poduri, viaducte si privesti peste apa malul sarbesc.

image

In Timisoara am avut surpriza neplacuta sa observ ca gara s-a deteriorat in loc sa fie renovata. Of, atatea dezamagiri, dar chiar e pacat pentru ca ajung multi turisti pe acolo, este poarta noastra dinspre vest.
In continuare am luat alt tren spre Vrsec, oras sarbesc imediat dupa granita.

image

Apropo de granite, este vama la Stamora Moravita, se controleaza pasapoartele iar sarbii pun stampiluta, caci nu sunt in EU. Dar, din cate stiu, de anul trecut putem trece si cu buletinul. Eu nu-l folosesc afara din tara, decat daca uit ca mi-a expirat pasaportul😀
Buun, apoi la Vrsec se ia alt tren ce merge la Belgrad.  Cate 2 ore de fiecare. Si ajungi in Beograd Dunav, nu in gara centrala, pe cuvantul meu de onoara ca arata parasita. Este si intr-o zona industriala a orasului, ce sa mai comentez ca nu am ce. Dar e dragut cand te apropii de oras pentru ca treci Dunarea.
Exista, dar a fost scos, un tren direct Buc-Beograd, dar a fost scos. Motivele nu sunt clare, reparatii sau ceva legat de mersilmpe electricitate sau pe diesel.
Legaturile sunt bune, nu-i problema, dar cu cel direct faceai mai putin de 14 ore.
Tariful, Beograd Special, este de 52 de euro, dus-intors, biletul fiind valabil o luna. Plus rezervarea de loc Bucuresti-Timisoara si intors care a fost 6 lei.
Exista legaturi in timpul zilei dar poti sa iei si trenul de noapte pana la Timisoara.
Trenul sarbesc nu era cu nimic diferit, poate putinel mai curat. Si…vorbeam cu o romanca, parca lumea arata mai normal fata de dubiosii nostri, dar poate in Romania ii reperezi mai repede.
Dar, cel putin, nu am putut sa nu remarc ca fiecare isi vedea de treaba lui si nu se holba la tine…

Acum ma intorc spre Bucuresti, credeam ca o sa fie lipsit de evenimente daaar…nu. De data asta, un, un, un…barbat, posibil cu o usoara alcolemie umbla prin tren dornic sa arate oamenilor, pe gratis, ce magie cu numere si carti stie el. Sustine ca iti ghiceste varsta, a ta si a cui mai vrei. Eu sunt cu castile pe urechi, mai nesimtita l’am ignorat. Nu trebuie sa-mi zica cati am ca stiu😀
Si iar stau in sensul invers de mers al trenului, nu stiu cum nimeresc asa.
Are cineva probleme cu sensul? Nu v-am spus cum se rasucesc scaunele in trenurile norvegiene, nu? Data viitoare!
Pana atunci, daca vrei sa impartasesti experiente din tren, asociatia calatorilor anonimi te invita sa spui ce ai pe suflet :))

11 responses to “Cu trenul…din Romania la vecini

  1. Hai ma ce zici rau de calatorii din trenurile romanesti am ridicat la valize de fete in 5 ani de Romania cat n-am ridicat in tot occidentul in 10😀. Ce e drept fetele romance stiu si sa multumeasca foarte gigea, par toate al naibii de indatoritoare e o placere sa le ajuti. Sa te chinui si sa-ti povestesc de Norvegia?😀 Ålesund?😀 Sau sa-ti zic de viitorul BØ?😀 Neeeah, ca esti in Belgrad, trebuie sa fie tare misto!😀 Sa mananci mici din aia de-ai lor giganti. Eu am mancat de la o sarboaica din Geneva, dar sunt tare curios de parerea unui roman care-i gusta la mama lor acasa. Sunt ca micii romanesti? (aia de i-am mancat eu erau, doar ca mult mai mari).

    • Vlad, ridicator de valize, dar tu nu esti roman!!!!!!!😀
      Nu ma chinui acum, sunt ocupata si nu am timp sa mi fie dor de Norvegia😀 Ai fpost cu trenul la Alesund???? Lasa ca ma duc eu si la anu’…
      A fost tare misto in Belgrad, m-am intors aseara, acum sunt in sevraj, tre’ sa fac pauza am iesit in fiecare seara =)) Am mancat niste mici dar nu erau giganti, din contra, in schimb erau buni, nu erau nici prea grasi nici prea uscati si nu foarte condimentati dar asta cred ca depinde de local.

      • Nu conteaza trenul conteaza sufletul din tren😀 Iar tu esti unul special. Apropo de suflete …rusesti. Mai Vlad mai…deci asa dezamagire. In grupul nostru din Belgrad 1 singur rus si ala vai de el………….vai vai vai…in schimb am avut 3 colege de camera, toate 3 rusoaice😀
        Mai nu sunt sigura despre mici dar carnatii cred ca aveau oaie, mie imi plac cu oaie😀

  2. Si eu calatoream cu trenul cand eram mai mica si imi placea, in ciuda tuturor aspectelor mai putin placute din perioada aia. Mai ales ca erau trenuri din alea interne, asa ca da, aspecte neplacute erau :)) Oricum, la cum e situatia CFR-ului, tare mi-e ca multa vreme nu prea o sa mai vedem noi trenuri circuland….

    • Da…sa stii ca si eu m-am gandit ca poate nu o sa mai existe…dar mai bine le-ar mai reduce decat sa nu mai fie…mi-ar parea tare rau. Trenul cu care am fost la Timi si inapoi sa stii ca avea destui calatori…

  3. da te ai plictisit tare :))) relatare in toata regula – live din tren😀
    eu iubesc ideea de tren, practica, mai ales la noi, ma omoara – ultima oara a fost oribil (scumpe si proaste) – de atunci am zis ca nu mai calc la buda nici daca fac pe mine (nu numai ca nu nimerim gaura, nu nimerim nici butonul de tras apa, era plina varf! daca tot ai deschis subiectul :D)
    hartia cred era pusa de unguri😀
    iar aia cu geanta si strainii…stai calma, nici ei nu dau pe afara, iti spun dupa ce am mers cu trenul prin Franta, Italia, Olanda, Anglia, Germania

Leave a Reply

