Era vremea sa zic si despre Trondheim…


….sau orasul studentilor, sau orasul din fiordul Trondheim, sau Nidaros (vechiul nume).

La 500km de Oslo, nord, in regiunea Sor-Trondelag, in fiordul cu acelasi nume apare orasul acesta unde 1 din 4 locuitori este student.

Nu am sa fac o fisa turistica a orasului ca pana la urma am simtit nevoia unui jurnal de calatorie, daca va conving sa vizitati mai vedem dupa treburile practice. Pentru ca pana la urma, ca orice oras are hoteluri, tarifele stii unde le gasesti, e si un hostel, dar e deschis numai vara, de mancat exista de la fast-food la restaurante, inghetata pe strada, cea mai buna e de vanilie…mmm…I Love vanilla!!

De altfel eu asociez vanilia cu scandinavii si intr-o zi, mergand prin centrul Trondheimului ne oprim sa luam  inghetata iar eu cer de vanilie, simpla, vanzatoarea intreaba, “Sigur? nu vrei un topping, ceva?” si eu nonsalant raspund “No, I wanna feel the vanilla” …dar e cu sub inteles🙂. Si e buna, dar buna cum nu mananci aici. Si cremoasa, am apa-n gura.

Dar evident mai au si altceva inafara de inghetata. Mare, mare catedrala, Nidaros Domen. Cred ca e cea mai tare care am vazut-o, ever. Nu cred, este. Detaliile sculptate pe afara sunt geniale, inauntru nu se poate fotografia, eu am fost cumintica, asa ca daca esti curios poti sa dai un search pe Google.

nidaros (3) nidaros (4) nidaros (5) nidaros (6) nidaros (7) nidaros (8) nidaros (9) nidaros nidaros (2)

In iarna, cand am fost, arata chiar interesant cu zapada pe langa, este si cimitir, totul inghetat. Apropo, este construita pe mormantul Sf. Olav. Sfantul lor de baza, o sa gasesti multi norvegieni cu numele Olav si alte derivate, multe.

Acum vara am fost inauntru, este mare, mare de tot, vitraliile sunt foarte gigia si exista si o cripta vizitabila. Am ascultat Mozart la orga, acustica este dureroasa, pe bune. Mozart mi-a placut, a doua melodie cantata era buna pentru o sinucidere in masa, nu stiu ce era. Dar pe mine m-a intrigat ceva ce era desenat pe jos, am intrebat pe cineva dar cred ca nu a inteles exact la ce ma refeream si mi-a raspuns ca sunt cele 7 pacate dar mie imi semanau mai mult a semnele zodiacului, cele mai multe. Si cred ca erau mai mult de 7. A ramas un mister ce era desenat acolo dar mi s-a parut foarte ciudat sa fie zodiacul.

In concluzie, catolicismele din Italia si Spania nu m-au impresionat precum Nidaros, poate doar Sagrada Familia pentru ca este ceva altfel.

Ce am mai facut ? M-am plimbat in Bakklandet. Este partea veche a orasului, unde se afla casutele de lemne colorate si podul Bakke, vechiul pod. Zona este tipic norvegian, cu atmosfera caselor de lemn, piatra cubica, sunt cateva locuri unde poti sa mananci sau sa bei, iarna au si mese scoase afara, pe scaune gasesti cate o blanita sau o paturica cu care sa te invelesti. Antiqvarium

Iarna la terasa

Iarna la terasa

Antikvariatet

Antikvariatet – preferatul meu

Prima data am explorat zona iarna, ce faceam pe strazi in februarie? Treasure hunting la -10 grade.

Bakke Bridge

Bakke Bridge in winter

Asta-i podul cel vestit pe timp de iarna. Era frig dar ce mai conteaza, cand am terminat “misiunea” am dat fuga si am baut un capuccino, ahhhhh….:)

A doua expeditie a fost in iunie, vreme perfecta, un soare bland, acum realizez ca nu gasesc niste fotografii de atunci, oare am facut si eu sau nu? De fiecare data cand ajung acasa mi se intampla sa realizez ca nu gasesc diverse poze care eu cred ca ar trebui sa fie dar se poate sa fi fost alte aparate…

Asa, apoi in ziua cand am plecat, dimineata, ma duceam sa-mi iau bagajul am luat-o prin Bakklandet, asa de plimbare, evident ca am nimerit un grup de turisti pe pod…si eu care speram ca la ora aia e pustiu…

Bakke Bridge in summer

Bakke Bridge in summer

DIGITAL CAMERA

Dimineata pe Nidelva

Dimineata pe Nidelva

DIGITAL CAMERA

Buna plimbare de dimineata pe malul raului, nu?

Am realizat ca m-am lungit cam mult asa ca….to be continued😀

 

 

One response to “Era vremea sa zic si despre Trondheim…

  1. Pingback: Ilustrate calatoare – 9,10,11 | In jurul Kadiei·

Leave a Reply

