Reasons to love Norway


Mai am o zi de stat in Norvegia, stiu ca o sa imi lipseasca si am realizat ca sunt destule motive:
One more day in Norway, I will miss this country, plenty of reasons, let’s see:
1. Primul lucru care imi vine in minte: este o tara “verde”, multa vegetatie peste tot. In Oslo, 95% dintre locuitori au un parc sau un spatiu verde pana in 300m de casa lor.
The first thing that comes into my mind: its a green country, a lot of green areas. In Oslo, 95% of the city’s inhabitants have a park or an open green space within 300 meters of their home.

2. Fiordurile:pentru ca si Romania are munti, poate si mai frumosi dar relieful dat de fiorduri este unic, modul cum patrunde apa in munti creaza un peisaj superb.
The fjords: in Romania we also have beautiful mountains but the fjord landscape is unique, the water penetrating the mountains creates a beautiful landscape.

3. Norvegienilor le plac sandwich-urile, mult de tot, de fapt de multe ori in asta consta pranzul.
Norwegians love sandwiches, a lot, actually many times that is what makes a lunch.

4. In Norvegia gasesti 2 dintre cele mai spectaculoase obiective naturale : Kjeragbolten si Preikestolen.
In Norway you can find 2 of the most spectacular natural atractions: Kjeragbolten and The pulpit rock.

5. Aici poti sa vezi soarele de la miezul noptii, mai precis in nord, Trømso, Nordkapp iar spre sud, desi apune, nu este niciodata intuneric pe bune. Sa pleci de la petrecere la ora 3 am este ideal, prinzi rasaritul🙂
You can see the midnightsun in the north, in Trømso and Nordkapp and in the rest of the country, in summer, even if he sun sets its never dark. Go home from a party at 3 am its ideal, you can catch the sunrise.

image

Nidaros cathedral at sunset

6. Pentru ca oamenii sunt mandri de tara lor, de ciocolata lor, de obiceiurile lor si isi poarta costumul national in ocazii importante. Si nu sunt oameni reci asa cum umbla vorba.
Because the people here are so proud of their country, their chocolate, their habits and hey weare the national costume on important ocasions. And they are not cold people as the rumors say.

7.  Asa multi baieti frumosi pe metru patrat nu am vazut nicaieri.
Hey have a lot of good looking guys, so many on square meter I’ve never seen in another country.

8. Limba norvegiana are un accent special de parca ar canta-o
The language has a special accent, its like singing.

9. Casele din lemn, mari si simple, o fumuste simpla. Most of the houses are from wood are very big. Simple and beautiful.

10. Iubesc vanilia si o folosesc mult. They live vanilla and thy use it a lot.

11. Chiar daca par inchisi la ei in peninsula sunt mult mai open mind decat restul europenilor. Si destepti.
Even if they seem closed they are more open minded than the rest of europeans. And smart.

12. Au un tip special de branza -branza norwegiana, brown cheese care este dulce si se combina cu paine si/sau altceva dulce.
They have the brown cheese, a sweet type of cheese, that is combined with bread and/or something sweet.

image

20 responses to “Reasons to love Norway

  1. foarte frumos, dar daca imi permiti un mic comentari “oamenii sunt mandrii”, nu se pune mandru la plural cu doi de i

  2. Pe mine nu trebuie sa ma convingi ca este o tara minunata, poate cea mai frumoasa din lume. Au facut-o deja Vladen si Kadia. Nu ai facut decat sa imi rascolesti durerea de a stii ca Norvegia este mai departe de mine decat arata hartile. Cine stie daca si cand voi avea eu bani sa ajung acolo…😦
    Spui ca sunt multi baieti frumosi? Uite un motiv sa incep sa pun bani deoparte. Macar sa imi bucur privirile… :)))

    • Nu incerc sa conving, pana la urma fiecare cu gusturile lui dar Kadia si Vlad m.au facut sa mi placa inainte sa ajung! Cam da..cam trebuie sa pui ceva deoparte penru ca este pacat sa te duci acolo si sa nu poti sa faci aia si ailalta din motive financiare.

      • mai ales cand sunt imbracati in pitici de gradina😛. Pana si eu arat epocal in bunad😦. Nu stiam pe sub ce balcoane sa merg cand am fost nas de botez😀. Aveam impresia ca pana si lebedele rad hamesit…

      • Nuuuuu, arata ca Fat frumos :p. Sumt innebunita dupa ei cu pantalonii lor si ciorapii de lana pana la genunchi. Cat despre tine..nush, ca nu am gasit pozele cu botezu! Vreau sa vad!

      • Bunad de Bergen😀. Si nu zau, arata ca dracu costumul asta. In plus e inventat. Am citit eu in teza de doctorat a uneia din Voss, etnografa, ca cica dracu’ stie cum erau costumele de masculi. Cele de femeie sunt pline de acuratete, dar cele de masculi sunt inventie recenta. O porcarie… Pe langa alea rusesti cel putin. Pe ala (adica cel rusesc) il port de plezneste inima in mine. Magaria asta cu sosetute is pantalonasi mulati ma face sa ma simt ca un troll de padure scapat liber la liziera…

      • Am intrebat si eu despre bunaduri, m.am documentat si da..cele de fete sunt chiar speciale.
        Troll de padure :)) pai da mi link p fb sa vad ca ai mii de poze si nu gasesc.

  3. Pingback: Viata e un cantec-Life is a song – Cris Mary·

Leave a Reply

