Thank you for flying with me


Sunt foarte inspirata dar si lipsita de activitati pe durata a 5 (cinci!) ore de escala in Schipol, aeroportul mama a Klm, prima companie aeriana cu care am zburat acum aproximativ 10 ani. A fost “prima iubire” in materie de avioane. Acum cam scartaia avionul de la Bucuresti dar atunci a fost foarte bine, luand in considerare si zborul foarte lung, 2 escale, scarpinate invers. Cred ca o prima impresie buna este benefica, adica vorba aia, ramai traumatizat dupa primul zbor nici ca mai vrei a doua oara.

Cum spuneam, atunci Klm mi s.a parut ceva wow, acum nu mai este, cel putin aici pe continent, banuiesc ca transcontinentalele sunt very much improved.
Intre timp, British Airways a trecut pe locul 1 in preferintele mele si probabil va mai ramane acolo, cel putin pana cand o sa merg cu Swiss😀. Dar sa nu avem asteptari prea mari.
Am auzit ca si Turkish airlines ar fi ceva si s.ar putea sa si am ocazia sa testez.
Si cu Qatar as mai vrea, daca se poate.
Cat despre Taromul nostru, mi se pare ok, fara pretentii dar totusi am impresia ca au preturi cam mari. Am mers cu ei doar in Europa iar odata am avut surpriza de a zbura cu un mini-avion, numai stiu de cate locuri era, 20, poate si avea elice si o denumire autohtona, ceva de genul Crisul repede sau negru, nu mai imi aduc aminte. S-a zgaltait de am crezut ca numai ajung intreaga dar una peste alta a fost o experienta ….inedita.
Trebuie sa mentionez Egypt Air, parca asa le zice, pentru cei mai prietenosi…stewarzi.
Cat despre low cost, am fost in Italia cu Myair, pana sa dea faliment si am ramas cu o parere foarte buna de ei. Preturi si conditii foarte buna, probabil erau prea darnici de aia au inchis taraba. Blueair este acceptabil, cel putin fata de wizzair, cu care nu am fost dar am auzit numai lucruri nasoale, asa ca, nici nu intentionez prea curand si daca nu este absolut necesar.
Lufthansa – hmmm….nehotarata totusi am ramas. Nu ma astept sa mi placa neaparat mancarea in avion dar un croissant 7days???? Pe bune?? Iarin iarna, din cauza problemelor cu ninsoarea in Munchen, am pierdut legatura, la modul cel mai penibil – am ajuns la poarta de imbarcare ca sa vad cum pleaca avionul.
La sfarsit am lasat Air France pentru care am o profunda nemultumire legata de conditiile de sardina la care esti supus la zboruri lungi. 15 ore de foit pe scaun, incercat putin somn…si nici nu am avut locul “aisle” adica la culoar, cum il aleg de regula. Tres mal.
Apropo de loc, voi va alegeti locul? Eu, in ultima vreme, da, mai ales daca am cont pe site-ul companiei pentru ca, daca zborul este mai lung de 2 ore, prefer sa am loc la culoar ca sa ma pot misca cand vreau fara sa deranjez pe nimeni, pe unii ii apuca somnul, pe tine pee-pee si tot asa, in plus, poti sa-ti intinzi picioarele mai cu spor:D

Update:  avionul klm spre Suedia a fost mai nou si mai confortabil. Ca doar nu or pune aceiasi rabla ca pentru Bucuresti!
Nu s.a umplut si ne.a redistribuit pe locuri in asa fel incat sa nu aiba probleme cu centrul de greutate, echilibrul fara de care nu putea sa decoleze.
Mi-au schimbat locul pe care mi.l alesesem si am nimerit in fata. Eu aveam loc pe ultimul rand. Apropo, am vazut un documentar de pe NGC, cel cu dezastre in aer, despre o cursa ce s.a busit pe pista de o masina parca, nici nu a apucat sa decoleze macar, ceea ce e foarte trist. Cred ca este mai safe in aer decat jos. A fost eroarea pilotului ca a facut o mica cotitura gresita. Treaba e ca avionul a luat foc si oameni au murit intr.un accident stupid. Si atunci au facut niste teste despre care ar fi cea mai sigura zona in avion si se pare ca este coada(daca ati vazut “Lost” stiti :p), pentru ca nu este acolo rezervor de combustibil si iesirea este aproape, evident locurile de la culoar sunt cele mai bune pentru ca poti sa iesi mai repede.
Cred ca trebuie sa ai ghinion tare sa fi implicat intr.un accident aviatic, oricum ar fi el, doar avioanele sunt cele mai sigure mijloace de transport, nu?
Totusi, inainte sa plec ma gandeam ca ar trebui sa mi fac testamentul, sa fie facut😀. Si sa nu mi spuneti ca sunt morbida.

10 responses to “Thank you for flying with me

  1. Cu siguranta sunt mai sigure decat soselele, dar si daca e sa se intample ceva… m-am molipsit de la tine😆

  2. Eu ma gandesc asa: din vapor pot sa sar, din masina ma scot pompierii, dar de la 20000 metri inaltime numai bunul Dumnezeu ma mai salveaza…
    Asa ca zic pas si merg aproape de Pamant. Fricoasa, stiu!

  3. Da, asa citisem si eu, ca este mai sigur in zbor decat la decolare / aterizare si ca cele mai multe accidente sunt in primele 30 secunde de zbor.

  4. Sunt companii si companii. Toate au avantajele si neajunsurile lor. Oricum, transportul cu avionul ramane cel mai sigur si cel mai rapid. Plus ca are un farmec aparte.🙂

  5. Eu am zburat de multe ori cu Blue Air si o data cu o companie italiana, si ea tot cu avioane mititele, care te zgaltaiau pana ameteai. Dar nu mi-a parut rau, totul a fost ok.

  6. Qatar e super, cea mai buna companie cu care am zburat pana acum. Taromul are “critici” bune si e bine situat. KLM-ul e ok imi place starea de spirit a echipajelor😉. Despre low cost: Easy Jet !

Leave a Reply

