Studentisme de Trondheim


Sunt cateva locuri in care este tare bine sa fii student. Unul dintre ele este Trondheim, Norvegia. 1 din 4 locuitori este student.

Principala universitate este NTNU, un fel de Politehnica cu programe f. bune si cu aproximativ 24.000 studenti fiind a doua din tara dar  si foarte primitoare pentru studentii straini, cu tot felul de posibilitati. Cealalta universitate este Sør-Trøndelag University College.

La NTNU mergeam zilnic pentu cina, la cantina studenteasca ce pot sa spun, sincer, este la nivelul unor restaurante de la noi.

Intrarea principala este cunoscuta printre studenti drept “Harry Potter builiding” :

harry potter

Prin campus:

campuscampus (2)

Cu atatia studenti exista o “cultura studenteasca” ce influenteaza puternic orasul. Si asta inseamna in primul rand Studentersamfundet!! Adica un fel de casa de cultura a studentilor unde se desfasoara evenimente de tot felul, de la ceremonii la petreceri in “Bodega”, clubul de la subsol cu un nume atat de graitor. Aceasta cladire are un auditorium, sali pentru diferite actiuni, cafenea, un mic restaurant, club, bar si totul se desfasoara pe baza voluntarilor, nimeni nu este platit sa lucreze iar banii vin din vanzarea de bauturi in special si eventualele taxe de intrare la diferite evenimente.

Voluntariatul este parte din viata lor, asa s-a nascut Festivalul International al studentilor, adica ISFiT si festivalul cultural UKA, amandoua se intampla din doi in doi ani. In februarie, respectiv octombrie. Au o gramada de coruri, grupuri artistice si multe activitati.

Samfundet - locul pe unde ne-am facut veacul 10 zile

Samfundet – locul pe unde ne-am facut veacul 10 zile

Tot acesti 1200 de voluntari au infintat “Student Peace Prize“, un premiu oferit unui student ce s-a remarcat prin actiunile lui de a contribui la pace. Aceasta ceremonie de premiere are loc odata cu IFSIT si am avut placerea de a lua parte la ea, studentul ce a primit premiul pentru pace, Majid Tavakoli, un student iranian si activist pentru drepturile omului ce a fost inchis pentru ca “instiga impotriva sistemului”. Situatia lui este cunoscuta international si are multi sustinatori pe glob.

Ceremonia a inceput cu “Walk of peace”, cred ca in jur de 1000 de oameni am mers cu torte aprinse prin oras, apoi muzica, dans si discursuri. A fost impresionant cu atat mai mult cu cat acest student pe care l-am onorat era in inchisoare in acest timp.

walk of peace

walk of peace (photo: Isfit blog)

Tot prin organizarea minunata a acestor studenti am facut un mare flashmob in piata centrala, in grupuri am ocupat-o si la semnalul leaderilor am inceput sa jucam “Hi-Ha-Ho” jocul cel mai celebru in Trondheim.

Vorbind de distractii … alcoolul in magazine se vinde pana la ora 18.00 iar in cluburi si baruri pana la ora 2 cand se inchide totul si te trimite acasa. Asa ca cei mai multi iau bautura din timp acasa unde tin pre/after party-uri unde fiecare vine cu bautura lui, pe principiul aduci cat consumi, in mare, pentru ca pretul este destul de mare la alcool si practic ai falimenta gazda :)). Cu toate ca au fabrica de bere in Trondheim..si anume Dahls. In magazin gasesti cutia la 25-30 Nok iar la bar  50-60.

Dupa mine, daca nu-ti pasa de frigul ce dureaza destul de mult este un oras minunat sa fii student.

Eu recomand cu drag studentilor din Romania sa aplice pentru ISFiT, din pacate urmatorul festival este in februarie 2015,  dureaza destul de mult sa organizezi 10 zile pentru 400 de studenti la acest nivel dar merita fiecare minut. Oricum sunt pe aici daca are cineva intrebari legate de ISFiT acum sau cand o sa se dea drumul la perioada de aplicare.

De asemenea in toamna este festivalul UKA, pentru cine vrea sa mearga pe cont propiu.

Un mare P.S. Am uitat sa pun o poza extrem de importanta si pentru ca Vlad mi-a adus aminte, ii dedic paharul de bere😀

O seara in Edgar's - bere, joc si waffles

O seara in Edgar’s – bere, joc si waffles

 

21 responses to “Studentisme de Trondheim

  1. Daca erai inimoasa, puneai si tu ceva poze cu bere nu cu marsul pacii😛. Si daaaa Trondheim e grozav de misto!!! Da’ mie tot Bergen imi place mai tare.😀 Da’ stiu ca e buba mea :)).

    • Bine ca mi-ai adus aminte, aiurita cum sunt, am tot frecat postarea asta care si asa mi se pare incoerenta si am uitat sa pun ce era mai important, desi aveam in intentie de la bun inceput. Greseala rectificata! Skål!

      Stai sa ajung in Bergen si discutam, il am in plan.😉

      • Multumesc frumos! Acum e dreptate. Si multam de bere!😛 Dahl n-am, dar am Hansa la indemana (Bergen :P). Apropo, locomotiva aia e eterna…😛

      • Nuuu, in afara de Ice Bar nu am baut in alta parte iar acolo stii ce au. Sunt agitata de la postarile nevestei tale adorabile si de asta visez la cocktailuri.
        Acu’ vreau si eu sa fac.

      • Pai si pe mine m-a inspirat de aceea am facut seria aia de 6 recent😛. Ca ea a venit cu ideea de cocktailuri din jocuri in postul ei ala de concurs. Evident ca nu se putea… Tinea de onoare!

  2. Nu-i palinca aia, doar tuica de prune! Palinca-i ardeal, din aceea galbena, grea ca uleiul😀

    PS: Anul asta imi fac sperante sa ajungem la UKA. Sunt foarte curioasa cum este😉

    • Da, corect, palinca-i de Ardeal si ceva mai altfel. Da, am aflat de la Vlad ca vreti la UKA. Cred ca este fain, studentii de acolo organizeaza chestii faine, se pricep😀
      Dar daca ajungeti in iunie prin Norvegia poate ne intersectam😉

Leave a Reply

