Plimbare virtuala prin Oslo – I


Am ramas in urma cu povestile din nordul indepartat. V-am prezentat una din atractiile principale ale orasului si anume parcul Vigeland. Acum ma gandeam la o plimbare pe strazi, pentru mine a fost la ceva grade cu minus dar nici ca m-a deranjat.

In primul rand, cu putin inainte de aterizare ma uitam pe geam si ma gandeam “la naiba, ce tara pustie!” cat vedeai cu ochiul padure acoperita de zapada, apa si din unghiul meu, prea putine locuri populate. Adica, daca asa arata imprejurimile capitalei, cum o fi mai in nord??? Totusi eram pregatita sa imbratisez civilizatia nordului putin numeroasa, caci la recensamantul din 2012 au iesit putin peste 5 milioane de locuitori, 5!!!!!!!! Numai Bucurestiul are 2 milioane. Puteai sa-i imbratisez la propiu pe toti, ca nu’s multi deloc.

De emotie in aeroport am uitat sa fac poza, mi-a placut ca era in tonuri de maro, mi-a dat impresia unei imense cabane de munte :)). Apropo de aeroport, pentru ca multi nu stiu, pentru cetatenii romani in Norvegia se poate calatorii cu buletinul chiar daca nu este in UE, buletinul totusi trebuie sa fie varianta noua, cea in care este scrisa cetatenia. Fie vorba intre noi, in Oslo nu m-a intrebat nimeni de acte, anyway.

Buuun, m-am vazut cu bagajul in mana am iesit sa-mi caut drum spre oras. Cum iesi din aeroport in dreapta ai statia de Flybussen, trenul express  – Flytoget si cel normal care te duc in 50/20/40 de minute in centru. Am ales trenul normal, fiind cea mai ieftina varianta – 90 NOK. Pret normal, adult.

Mi-a placut ca a fost foarte rapida cumpararea biletului si coborarea pe peron, in 3 minute eram plecata deoarece prinsesem un tren care pleca. M-a lasat in Oslo Central Station. O gara prietenoasa si galagioasa de unde m-am dus de m-am cazat. la hostel bineinteles :)). Curat, ok, free wi-fi, pentru o noapte merge.

M-am inarmat cu harta, ghid si alte hartii si am plecat la plimbare. Cineva mi-a spus ca este un oras urat, evident ca nu as pleca undeva gandind asa, dar daca-l compari cu Roma, s-ar putea sa iesi dezamagit. Este un oras modern, ca si arhitectura dar totusi au o fortareata din 1290, Akershus, nu este cine stie ce, mai degraba rigida,a fost si inchisoare. Dar sigur merita sa urci pentru privelistea asupra fiordului, inghetat in cazul meu. Si pentru plimbarea prin curte. Akershus Festning a fost construita ca sa protejeze orasul si mai apoi a avut rol de inchisoare.

ak (2) ak (3) ak (4) ak (5) ak (6) ak (7) ak (8) ak

from akershus

Vedere asupra Oslo Fjord – inghetat

O alta atractie este in mod clar Opera House. Toata lumea mi-a spus du-te la opera sa vezi ce frumos e. Ca sa ajungi acolo poti poti sa te duci la gara si sa urmaresti semnele. Cand iesi se vede un pasaj unde scrie Welcome to the Opera, parca, este deasupra soselei, peisajul arata cam trist, innorat, zapada si…lucrari, caci se construia un pod suspendat peste sosea si sincer, arata cam nasol asa cu santier, dar mai mult ca sigur pana la vara, cand vin turistii pe bune, o sa fie gata😀.

opera1

Cladirea are un design moder, multa sticla si se poate urca pe acoepris. Eu cand ma duc undeva, trebuie sa urc unde se poate ca sa vad orasul mai bine.

opera (2) opera (3) opera (5)

Inauntru alt design de OZN cu lemn si multa sticla pentru a maximiza privelistea asupra apei. Lemnul de stejar este folosit pentru a aduce caldura in contrast cu sticla. Te poti plimba in hol sau poti sta la o cafea in micul local care are si terasa, imi imaginez ca vara e tare fain sa stai acolo si sa privesti fiordul…

opera (7) opera (8) opera (9) opera (10) opera (11) opera (4) opera (6)

Este o constructie noua, a avut deschiderea in aprilie 2008 si se vrea a reprezenta un iceberg. Cum spuneam, se poate urca pe acoperis, unde este un fel de “plaza” iar pentru coborat este skater-friedly ca sa spun asa. Skateboard-erii sunt bineveniti sa-si incerce maiestria pe unghiul inclinat ce coboara de pe acoperis.

acoperis

Ca sa inchei, cateva fotografii cu panoramana inghetata a orasului vazut de pe Opera.

opera (9) 1 23 4

Oslo Fjord crepuscular

Oslo Fjord crepuscular

9 responses to “Plimbare virtuala prin Oslo – I

  1. La Mulți Ani !, doar zile fericite și pline de iubire îți dorim, alături de cele mai calde și sincere urări de sănătate și împliniri în viața profesională și socială !
    Acesta este un mesaj „clasic” pe care nu numai bunul simț ci și aprecierea pe care o simțim în ceea ce te privește, transformă „corvoada” și „rutina” trecerii prin astfel de aniversări într-o plăcere reală și sinceră.
    Dar dacă, din motive independente de voința ta și-a noastră, urările noastre nu te vor găsi în cea mai bună dispoziție sau stare sufletească, dacă feluritele și de multe ori nemeritatele amprente ale vieții nu te-au atins în ultimele zile într-un mod tocmai fericit, te rugăm să crezi, și să speri că TREBUIE să existe o lege a compensației, o lege care va face să vină și o zi începând cu care, toate anotimpurile să îți devină calde primăveri, învăluite în parfum de flori de câmp și începând cu care toate zilele să îți devină fericite și pline de iubire zile de „8 Martie”.
    Cu drag, Diana și Dan.

  2. Ce cuidat mi se pare sa vad locurile astea acoperite de zapada, eu mi le aduc aminte sub soare puternic si cam cald, mai ales ca noi eram in bocanci cu pantaloni grosi pe noi si haine serioase pentru ca tocmai ne intoarceam de la Nordkapp si nu ne-a trecut prin cap sa ne luam tricouri si sandale :))))))

Leave a Reply

