Orasul Artelor si Stiintelor – Valencia


La Miercurea fara cuvinte de acum 2 saptamani am postat 2 fotografii cu Imax-ul din minunatul complex “Ciudad de las Artes y Ciencias” din Valencia fara a da indicii despre ce este. Am observat ca destul de multa lume nu a stiut dar vrea sa stie mai multe.SANYO DIGITAL CAMERA

Mai ales ca mi-am promis mie sa postez calatoriile mai vechi ca am destule…

Valencia am vizitat-o in al doilea mini-tur european, cand am ajuns pana in Spania, si anume limita vestica a fost Madrid. Dupa Barcelona destinatia a fost Valencia, de fapt, special am vrut sa ajung pentru  “Ciudad de las Artes y Ciencias”.

Este un complex dedicat artelor, naturii si stiintei dar si raspandirii acestora. Il gasesti in sudul Valenciei si este imposibil de ratat caci este format din cinci mari constructii cu o arhitectura deosebita.

1. Emisfera: este cea mai mare sala de proiectii din Spania, un IMAX cu ecranul de 12×6 m. A fost inaugurat in 1998 si este proiectat de arhitectul Santiago Calatrava.

Domul, are in mijloc IMAX-ul ce seamana cu o pupila in mijlocul unui ochi ce se inchide si deschide. Caci este mobil!

Poti sa vezi documentare despre natura si astronomie sau “entertainment”.

SANYO DIGITAL CAMERAnoapteaziua

2. Muzeul Stiintei “Principe Felipe”

Inaugurat in 2000 este un punct de atractie major in Spania deoarece este un muzeu interactiv. Nu este un muzeu traditional unde nu ai voie sa atingi nimic.

Din punct de vedere arhitectonic mie imi seamana cu un lung schelet iar in fata are jumatate de ochi care noaptea, relfectand in apa se intregeste.????????????????????SANYO DIGITAL CAMERA

SANYO DIGITAL CAMERA

3. Oceanograful

Spune pagina oficiala ca este cel mai mare din Europa. Asa o fi, nu am apucat sa-l vad pe dinauntru, din pacare, ma consolez cu cel din Genova.

Are specii din toate ecosistemele in cele 24 de milioane de litri de apa…Ah, si un restaurant “underwater”. Este singura foto care am gasit-o, a mea, cu intrarea. Este ca o floare pusa invers🙂 sau..seamana foarte bine cu cladirea circului din Bucuresti😀.

oceanograf

4. Palatul Artelor “Reina Sofia”

Dupa ce s-a inaugurat Emisfera, muzeul si oceanograful a aparut si acest muzeu, in 2005, idee al aceluias arhitect pentru a completa festinul cultural cu artele.

In acelasi stil original, de data asta arata ca un …coif ?:

????????????????????

5. Umbrarul

Si pentru ca orice casa frumoasa are si o gradina pe masura, cladirile de mai sus sunt “unite” de o “gradina” numita umbrar. Este construit ca o promenada de unde poti vedea toate cladirile. Este format din vegetatie mediteraneeana caracteristica Valenciei dar si altor tari subtropicale. De asemena se gasesc expozitii diverse de-a lungul promenadei.

SANYO DIGITAL CAMERAumbrar????????????????????

promenada

Daca vreti sa vizitati, este foarte bun pentru un city break, puteti consulta site-ul oficial pentru a afla preturile, expozitiile, etc.: http://www.cac.es/

 

 

 

4 responses to “Orasul Artelor si Stiintelor – Valencia

  1. Sunt absolut geniale! Arhitectura dusa la un alt nivel ! Eu sunt un mare fan al creativitatii si tocmai m-am hranit cu o doza buna de creativitate😀 O saptamana minunata iti doresc!

Leave a Reply

