Peretele lumii


Nu este un titlu ce vesteste ceva pompos. E doar vorba de un perete, pe holul meu, pe care l-am numit asa. De ceva vreme voiam sa-l “prezint” dar nu am apucat dar, dupa ce am citit articolul din Bialog despre casele celor ce calatoresc, parca am primit un imbold.

Despre ce e vorba? Pai…am un hol, cam lung si plictisitor pe care, initial, dupa zugravire, voiam sa pun niste tablouri cu desene in creion. Pe de alta parte, aveam o gramada de vederi, adunate sau primite, brelocuri si alte suveniruri care statea prin castronase sau rafturi.Asa ca am adunat acolo toate suvenirurile suspendabile pe perete care le aveam imprastiate peste tot prin casa.

Mai putin toba tunisiana, tamburina turceasca :)). Si mai am si altele prin casa, evident, unele sunt “folosibile”.

Trebuie sa precizez ca, pe langa suveniruri eu adun lucruri utile care le folosesc dar au si valoare de amintire, vezi canile – cea cu Sibiu s-a spart mai am una din Genova de la Aquarium. Si bijuteriile, da, am din multe locuri bijuterii care le port cu drag si fiecare are o poveste.

Cum arata casa unui calator?

In primul rand pe langa lucrurile stranse de prin plimbari, am asa:

1. Genti si trolere de dimensiuni diferite, rucsac mare de munte, de oras, de plimbare. Sau o prietena de la care pot sa imprumut oricand  :)).

2. Un port fard plin de mostre sau sticlute mici de sampon, balsam, crema, mini-pasta de dinti, mini-sapun, produse de par si alte lucruri speciale pentru calatorii. Am si eu un prosop care se impacheteaza mic, mic. Nu car niciodata sticle mari dupa mine pe principiu, trebuie sa am cat mai mult loc in bagaje pentru a le umple la intoarcere :)).

3. In caz ca nu ramane nimeni acasa, trebuie sa ai plante rezistente care pot sta neudate sau intotdeauna o cheie la mama.

4. Pasaport care sa nu fie expirat, asa cum m-am trezit eu de curand cu el bye-bye.

5. Harti, strang harti si pliante. Daca nu am cand plec undeva sigur ma intorc cu locul cartografiat !!! Apropo de asta, am pungi intregi cu astfel de amintiri. Dar si bilete, pliante, ziare, reviste de calatorii.

6. Am ghiduri de calatorii, colectia de la National Geographic dar si altele, plus ghid de conversatie pentru o gramada de limbi, incluzand swahili!!!!!!

Ah si cel mai important, am o pasiune pentru a face bagaje :)).

Partea colorata se prezinta asa: cand intri in casa o sa surprinzi la tocul usii forta Nazarului, ce-mi protejeaza casa😛, adica ochiul oriental.nazarSta chiar in loc de usa :)) cu inca alte decoratiuni orientale. Ce e de pus perete imi place, in rest, nu prea ma omor dupa chestiute insirate, gen bibelouri, neah, se pune praful😀. In rest mai am in camera de zi, diverse tipuri de lumanari sau suporturi de lumanari, unul din Grecia, unul din Malta, Israel si de la…Ikea, se pune ?:))  ultimile 2 sunt gen felinar. Ah si o Menorah.

Sa nu plecam din zona, pana cand nu vorbim despre frigider. Da, frigiderul si ai lui magneti. Apropo de asta, am citit undeva cum ca magnetii pe frigideri nu ar face bine la mancare. Nu stiu cat de adevarat este dar inca nu i-am scos de acolo:

magneti

Toba si tamburina tot pe aici sunt.

Apoi, in holul cel vestit, peretele este impartit in 2 de usa de la camera. Prima sectiune este populata mai putin.

suvenirurisuveniruri suaCu o palarie de la festivalul berii :)), vederi din Asia si Egipt. Dar si un suvenir de la Statuia Libertatii plus dovada ca am fost pe Empire State Building, era cea mai inalta cladire din lume atunci😀.

Apoi, celalalt zid apare puzderia de vederi, primite, luate – Italia, Malta, Spania, Cehia, Grecia, Georgia, Romania, Franta. Plus brelocuri din, un fel de portofel din Spania, un evantai, un avantai-palarie (:D) asta-i turcesc dar si o tichie traditionala turceasca (nu apare total in poza).

100_0734100_0744     100_0743100_0727

100_0726100_0742

In dormitor am coltul venetian, mini-colectia de masti, dar o sa o prezint cu alta ocazie. Acolo vreau sa incep “Peretele apelor” suna bine? Momentan am doua siraguri de scoici si un cal-de-mare. Urmeaza sa pun in practica niste idei, cu scoici.scoici pe pereteEste o casa multiculturala, si uneori vine lumea si se uita ca la muzeu🙂 si/sau biblioteca. Plina de personalitate, seamana cu mine, nu-i niciun dubiu. Imi pare bine ca am facut acest “inventar” pentru ca m-a facut sa ma  organizez, sa zambesc la amintiri, sa ma gandesc la noi optiuni de decorare. Si cel mai mult si mai mult sa mai adaug ceva in “palmaresul de calator” care imi incalzeste sufletul mai mult decat orice alta mobila sau obiect din casa. Pentru ca, pe langa aceste suveniruri raman cunoasterea – o calatorie este o lectie de geografie, istorie, arhitectura si de viata si amintirile. Intotdeauna cu noi.

Sa avem calatorii cat mai multe si mai frumoase!

13 responses to “Peretele lumii

  1. same here…🙂 total de-acord cu ultimu’-ti paragraf: asa gândim si procedam din totdeauna…🙂
    Luna-viitoare vom pasi pe-alte meleaguri înca “nexplorate” de noi, can’t wait…🙂
    – – –
    ma bucur enorm va vei merge-n Norvegia… poate vei lua si celebru’ “express-côtier”(Hurtigruten), o experientza unica… Good luck!🙂

      • Unde?… un hint: la vreo 12-13h-flight de Toulouse, via Madrid(3h stop-over)…🙂 Nu pomenesc niciodata pe blog ÎNAINTE de-a ajunge la destinatie, doar anturaju’ apropiat e la “corent”(de 220 si de 110V!)…😉
        – – –
        Cât vei sta-n Norge si pe unde vei merge?… vacation or business trip?…

      • hmmm…pariez pe Caraibe:)) dar astept surpriza…:)
        O sa stau 2 saptamani 2 zile in Oslo si restul in Trondheim. Dar nu este vacanta, ca altfel as fi vazut mai multe:) Oricum, am sa profit la maximum!!!!

  2. Asta da casa de calator .. ma simt asa micuta in calatorii :d Vreau si eu😀 Sper ca intr-o zi sa pot sa fac o astfel de postare si sa fie la fel de bogata in amintiri pretioase:D

  3. Pingback: Cum recunoști casa unui călător… | Bialog·

Leave a Reply

