Viata lui Pi – Yann Martel


Ati tot vazut, poate, despre acest film “Life of Pi” ce ruleaza la noi acum, in 3D, ceva cu un baiat si un tigru. Exista si o carte, dupa care a fost facut, tocmai am terminat-o.

Nu era in plan, absolut deloc dar cand eram eu pe la Carturesti, inainte de Craciun, o vad acolo in raft si citesc pe spate ce scrie si pur si simplu o bag in cos. Ma gandeam ca poate o dau cadou…Dar m-am apucat sa o citesc. Trebuie sa mentionez ca voiam sa vad filmul, oricum dar acolo unde filmul este facut dupa o carte si se poate prefer sa citesc inainte sa vizionez.

Cine este Pi? Este un baiat Indian numit dupa o piscina din Paris – Piscine Molitor si  a carui familie are o gradina zoologica. Suna bine, nu? :)) Dupa ce e luat in ras cu numele lui ii face toti sa-i spuna doar “Pi” (de la 3,14) si am putea sa sapam mai adanc la semnificatia lui “pi” si faptul ca este un nr. infinit ca sa vedem de ce l-a ales autorul dar nu este cazul.

Ce are special acest Pi este o inteligenta peste medie, pasiunea pentru animalele de la gradina zoologica si pentru religie. El descopera pe rand religia in care s-a nascut, hinduismul apoi crestinismul si islamismul si devine practicant al celor trei. El imbratiseaza cele trei religii gasind fericirea si implinirea cu toate. Este interesant ca intr-o lume din ce in ce mai atee apare un autor care o da in extrema cealalta a politeismului. Eu cred ca este mai mult o infatisare a unitatii religiilor ca pana la urma sunt diferite doar la suprafata, ele servind aceluiasi scop.

Viata lui Pi se schimba atunci cand parintii lui decid sa emigreze in Canada. Cu o parte din animale, bagate in custi se imbarca pe vapor spre continentul American. Aventura poate incepe. Vasul se scufunda iar Pi ajunge pe o barca de salvare impreuna cu cateva animale, printre care si Richard Parker, tigrul. Povestea acestui Robinson Crusoe dar si Sheherezada pentru tigru in cele 6 luni petrecute in ocean este fantastica.  Incredibila sau nu, poti sa alegi sa crezi sau nu. Dar merita citita, pentru aventura de care ai parte si starile prin care reuseste sa te treaca autorul.

M-am indoit, am ras, mi s-a facut greata, m-am minunat si astea toate in cartea “Viata lui Pi”.

Tu ai citit cartea? Ai vazut filmul? Cum ti s-a parut?

Il identifici pe Pi cu Richard Parker?

25 responses to “Viata lui Pi – Yann Martel

  1. Am auzit ca ar fi aproape geniala cartea. Cred ca o am pe undeva prin kindle si chiar ma gandeam sa sap dupa ea ca sa o citesc. Insa, ca de obicei, am alte lecturi mai urgente, asa ca probabil o sa mai dureze pana ajung si la asta.
    Si eu prefer sa citesc mai intai romanele si abia apoi sa vad filmele. Pentru 2013 cred ca am minim 6 carti de citit din acest motiv :))

    • Lovely lady, bine te-am gasit anul acesta:).
      Nu sunt in masura sa-i apreciez genialitatea daaar zic ca isi merita aprecierile si premiile si ar trebui citita. Si care ar fi celelalte carti ?:D asa ca idee?:D

  2. Pingback: Blogul Anului 2012 | In jurul Kadiei·

  3. Ooo, chiar, ca nu cred ca ne-am auzit in 2013! La multi ani atunci si bafta in noul an si multe multe multe zile frumoase!
    Revenind la carti..daca zici ca merita intr-adevar, atunci o mut in viitorul mai apropiat😀 Iar o lista de carti ce urmeaza sa fie ecranizate anul asta si care mie mi s-a parut foarte utila (pt ca altfel uit sigur de cateva!) am gasit aici: http://bibliophilemystery.blogspot.co.at/2012/12/filmele-anului-2013.html
    Dintre astea, doar Gazda si Jocurile Foamei 2 le-am citit, iar Percy Jackson nu cred ca ma tenteaza. Asa ca trebuie sa ma grabesc, mai ales ca prima premiera e in februarie. Ah, si mai pune pe lista si Razboiul Z (World War Z). Nu am apucat inca sa il laud si la tine, nu? L-am citit recent si am facut recenzia pt bookblog, dar acolo apare peste vreo 2 saptamani cred. Asa ca tot atunci o sa pot sa o pun si eu pe blog. Si asta inseamna ca pana una alta ard de nerabdare sa vorbesc despre carte si nu ma pot abtine sa nu spun oricui am ocazia ca mi s-a parut..mindblowing! O sa vreau sa vad si filmul care cica iese tot in 2013, insa care cred ca va fi transformat intr-o pelicula clasica si plictisitoare cu sfarsitul lumii si armate de zombie si mega eroul care probabil salveaza lumea. Cel putin, din trailer, asa parea. Dar sper sa ma insel, pentru ca romanul chiar e foarte diferit si mie mi s-a parut de-a dreptul impresionant!

  4. Ups! Eu ies, tiptil, sa nu fiu prins ca am trecut pe aici!
    Am “citit” Kung-fu Panda, sper sa prind si “Motanul incaltat”…
    Carti grele, asa e la varsta a… chmmm-chmmm!
    Spor sa ai!

Leave a Reply

