M-am saturat!


De oamenii care dau sfaturi pentru ca este este hobby-ul lor, de regula sunt necerute, enervante si tot ce e posibil, gresite.

Toata treaba asta izvoraste din nevoia subconstienta de a face bine sau cum? Dar oare tot timpul acesti oameni fac bine? Ei considera ca daca un lucru li se aplica lor, va fi universal valabil si in cazurile cele mai grave subiectii datatori de sfaturi sufera de sindromul “eu am intotdeauna dreptate”, oare exista in psihologie ceva de genul?

Dar stau si ma gandesc, eu ca om, nu-mi permit sa dau un sfat de amorul artei fara sa fie cerut. Am destule pe constiinta nu mai vreau si pe altii care au facut cum le-am zis eu si s-a intamplat ceva rau, nu vreau sa-mi asum aceasta responsabilitate, pentru ca totul este relativ. Dau sfatul atunci cand imi este cerut, pentru ca atunci cel ce cere isi asuma responsabilitatea urmarilor punerii lui in aplicare. Pe principiul “tu ai vrut-o”.

Si vreau sa primesc sfaturi atunci cand cer nu cand au unii chef. Mai ales cele medicale pentru asta exista doctori, nu bunici care cred ca daca au o varsta le stiu pe toate. Nu vreau sa jignesc dar nu toata lumea care are o varsta inaintata inseamna ca are si o experienta relevanta. Din pacate sunt multi oameni care trec prin viata ca rata prin apa…
Nu generalizez, evident, niciodata dar din pacate nu ne putem agata de trecut. Nu cred ca progresul este 100% benefic in toate domenile dar de exemplu in medicina este…

Si unde mai pui ca ti mai vin unii cu niste superstitii de-ti sta mintea-n loc…Stati pe langa o proaspata mamica sa vedeti cum vine lumea, absolut toti, cu cate un sfat, cate o superstitie de ti vine sa-i impusti. Cea mai tare, cred ca nu am auzit una mai penibila: Sa nu tai unghiile copilului pana la botez ca ajunge hot.

No comment.

Asa ca, din invatamintele din popor ar trebui sa luam aminte ca “drumul spre iad este pavat cu bune intentii” si sa ne vedem de treaba noastra pentru ca sfaturile se cer nu se dau pe gratis.

4 responses to “M-am saturat!

  1. Oh, da! Câte sfaturi am primit când bebe al meu era mic… Nici nu mai țin minte. Până și medicii pediatri erau cam praf (o doamna dr mi-a spus să încep diversificarea – introducerea hranei solide – direct cu 40g de piure de morcov, ceea ce este exclus. Cine are idee despre subiect, înțelege ce spun). Le-am ignorat pe toate, m-am documentat, am găsit un pediatru rezonabil care mi s-a părut mie ok, am citit și am făcut așa cum am crezut eu că este cel mai bine. Și a fost bine.🙂

    • Oh, da. Si eu am ajuns la concluzia ca mai bine folosesc mai multe surse si aleg o cale de mijloc in care am eu incredere, de regula am intuitia buna, daca as asculta-o mai des ce bine ar fi. Sunt din pacate multi medici care nu se documenteaza, nu se pun la curent cu noutatile, daca ai invatat medicina nu inseamna ca dupa anii aia gata, s-a terminat …

  2. Te inteleg perfect! Sunt satul de cei care incep sa ofere sfaturi fara sa inteleaga pe deplin situatia. Iar daca indraznesti sa le spui ca te simti sufocat si ca n-ai nevoie de sfaturi, se supara. Uneori avem nevoie doar sa fim ascultati, fara sfaturi, fara pareri, fara sa te conditioneze cineva si sa te bata la cap ca te complaci in situatii urate.

Leave a Reply

