Oracolul din Stambul – M.D. Lukas


Uneori nu tu alegi cartea ci ea te alege pe tine, chiar daca Oracolul din Stambul Simona a ales sa mi-l dea si vreau sa-i multumesc, iar.<strong>ORACOLUL DIN STAMBUL</strong> Daca ati citit romanul la ea pe blog gasiti un interviu cu autorul…foarte inspirat, l-am citit din nou dupa ce am terminat cartea si am privit cu alti ochi. Cel mai mult imi place ce a spus despre sursele de inspiratie pentru Oracol: G.G. Marquez, Roald Dalh, Dickens si Calvino.

Dupa 2 pagini citite eram deja captivata si stiam ca urmeaza lucruri interesante, astfel am mers pe firul vietii Eleonorei in povestea ei scrisa bogat, frumos si cu un iz oriental.

In aceasta relatare, autorul combina legendele usor scaldate in ape fantasy dar si povesti cu spioni, fata inzestrata cu capacitati intelectuale deosebite ajunge de la Constanta natala la Stambul, unde locuieste in casa Beiului Moncef, banuit de spionaj, este invitata la palatul Sultanului chiar de catre acesta si mai apoi numita sfatuitoarea lui si toate astea la varsta de 8 ani. Dar micul “oracol” este plin de surprize…

Mi-a placut atat de mult cartea incat nu stiu cum sa ma exprim mai bine, pentru ca, asa cum spuneam la inceput unele carti ne aleg pe noi si poate aceasta a venit pentru mine intr-un moment in care aveam nevoie. Ma refer la mesajul cartii, am mai citit pareri ale altor persoane dar hai sa va spun cum vad eu lucrurile, cred ca autorul ne-a trims-o pe Eleonora ca o mesagera, cea care a rupt profetia ce-i scria destinul inca de la nastere si care, in finalul cartii, face o alegere care eu as numi-o “calea de mijloc”, date fiind imprejurarile si optiunile ei.

Nu o sa spun mai multe, daca o sa aveti curiozitatea sa cititi cartea o sa vedeti de ce, acum mai mult ca niciodata, cred ca destinul ni-l facem cu mana noastra si ca doar din “comoditate psihica” credem ca totul este scris dinainte pentru fiecare din noi.

“Istoria si-a continuat mersul, iar povestea Eleonorei Cohen a fost uitata; o nota de subsol in istoria tarzie a Imperiului Roman aluneca intr-un anonimat definitiv. De a indeplinit profetia doamnei Damakan sau a scapat de ea, de a fost, cu adevarat, cea care avea puterea sa reaseze lumea pe axa sa, raspunsurile la aceste intrebari nu le vom cunoaste niciodata cu adevarat. Si asa este firesc. Caci pietrele din raul istoriei arata diferit, in functie de locul din care le privesti.”

3 responses to “Oracolul din Stambul – M.D. Lukas

Leave a Reply

