Cheesecake cu prune


Nu prea am chef si timp de pierdut in bucatarie, prefer cititul🙂, dar pe asta voiam sa o fac, asa de bun venit toamna si pentru toate Anele de azi. La multi ani!

Bucataria imi este invadata de struguri, mere, pere si prune. Mai lipseste un dovleac mare si bun. Cum sa nu-ti placa toamna? Am ales prunele sa fac o tarta dar nu am gasit o reteta care sa mi convina, am citit mai multe, m’am inspirat si am facut de capul meu.

Pentru crusta am facut un aluat simplu:

– 1 ou

– 100 margarina

– un plic de zahar vanilat si un praf de scortisoara (iubesc scortisoara, o pun peste tot)

– faina, nu stiu cat a fost, am pus cat a cerut compozitia, cat sa ajunga un aluat nelipicios si ca o plastilina

Eu nu pun zahar la crustele de tarta, folosesc zaharul la minim in orice …

Tava in care am facut este micuta, are diametrul de 26 cm. iar cantitatea de aluat a fost la fix.

Am amestecat ingredientele si am facut un rotocol pe care l-am bagat la frigider. Cica trebuie sa stea minim 30 min ca sa fie fraged si bun.

Compozitia de branza mi-a fost inspirata de la celebra Teo. Este exact ce voia, simplu si cu branza de vaci nu creme.

– 275 gr.branza de vaci, un pachet adica

– 1 ou

– esenta de lamaie, esenta de vanilie, zahar vanilat

– 100 ml smantana

– zahar am pus dupa gust, cand am simtit ca e in regula, m’am oprit.

Si aici voi face o paranteza sa spun ca eu cred ca fiecare ar trebui sa isi puna cat simte nevoia, daca reteta nu este batuta in cuie sau nu depinde de zahar. Sa incercam sa fim creativi si deschisi.

Am amestecat toate ingredientele zaharul punandu-l la urma si gustand tot timpul.

Am intins foaia in tava, am bagat-o putin in cuptor, cat am facut crema.

Cand am scos-o am presarat pe toata suprafata ei bucati nu prea mari de prune., stropite cu scortisoara. Am folosit prune brumarii, coapte si micute. Deasupra am turnat uniform crema de branza si am dat-o la cuptor. La mine a stat cam 45 de minute pe foc mic, caci cuptorul meu mai are obicei sa arda.

A iesit…delicioasa ce mai. data viitoare o sa fac in tava mai mare, mai inalta pentru a pune mai multa compozitie de branza, evident se poate face si cu alte fructe…

 

 

5 responses to “Cheesecake cu prune

Leave a Reply

