Eu si toamna mea


Printre blogurile care le urmaresc observ ca toamna si-a facut simtita prezenta prin articole nostalgice, fotografii.

Nu stiu cati o percep doar ca un anotimp nou sau daca mai sunt si persoane care simt venirea toamnei. Care a venit doar calendaristic vorbind ca asa scrie acolo : 1 septembrie. Pentru ca, sper ca stiti, toamna vine “pe bune” la echinoctiu. Adica toamna astronomica. Anul acesta se prezinta pe data de 22 septembrie la ora 17:48:55 sec. In fiecare an se produce la ore diferite pe 22 sau 23 septembrie. La echinoctiul de toamna Soarele trece prin punctul autumnal, unul din cele doua puncte in care ecliptica intersecteaza ecuatorul ceresc.
Ca urmare, ziua va fi egala cu noaptea si va descreste pana la solstitiul de iarna.Atunci de obicei se simte si o schimbare a vremii atunci “o simti” ca vine.

Ce ar fi viata mea fara detalii tehnice? Nu pot sa ma abtin. De fapt mai mult decat tehnice, rotatiile planetelor mi se par fascinante🙂.

Dar si 1 septembrie isi are pentru multi partea lui de farmec, pentru ca atunci vine toamna, punem muraturi, ne intoarcem din concedii, vremea deja dimineata si seara s-a racorit, treburi lumesti…

Eu am lasat sa treaca data de 1 si azi trag concluziile. M’am uitat pe fereastra, unul dintre copaci incepe sa aibe cateva frunze galbene, totusi daca te uiti pe strada sunt multi copaci cu frunze uscate dar de fapt sunt mancate de omizi…

Am simtit mirosul racoros de dimineata, am vazut Soarele inca ascuns, azi sunt cativa nori si mi-am adus aminte de o poveste care am scris-o cand eram copil, legata de toamna, sub forma unei legende. Ma mai gandesc la dovleacul cu seminte bune de rontait si culoarea lui superba, la galustele cu prune brumarii si cura de struguri care o sa o fac🙂.

Dar…nu am simtit-o ca in alti ani. O sa revin cand imi bate la usa, probabil eu merg pe fusul astronomic.

4 responses to “Eu si toamna mea

  1. e superba toamna..mi-ai oferit niste date pe care nu le stiam:* Multumesc pentru asta..stiu de ce iti urmaresc cu drag blogul..iti multumesc si pentru comentariul tau..ai dreptate copii au suflet pur , dar de ce cand cresc isi pierd din intensitate?..Cu drag Krisszu

Leave a Reply

