Casa de sticla – Rachel Caine


Am cazut in patima lecturilor YA, da, de ce? Pai oricum imi placea tot ce era legat de supranatural dar pana de curand habar nu aveam ce varietate de carti exista pe piata.

Astfel mi-am bagat nasul in seria Vampirii din Morganville de Rachel Caine.

Este povestea unei adolescente cu un IQ ceva mai ridicat care ajunge la facultate mai devreme avand aproape 17 ani. In afara ca este desteapta dar si isteata este cam…fricoasa. Este o pustoaica plina de temeri si luata peste picior in camin de cei mai mari, nu prea are stofa de eroina si totusi imprejurarile o forteaza sa lupte pentru ea si prietenii ei din Casa de Sticla deorece afla ca in Morganville bantuie vampiri…de fapt este condus de ei.

Romanul prezinta vampirii ca ceea ce sunt stiuti a fi de secole: sugatori de sange ce umbla noaptea. In acelasi timp exista o oarece politica si ierarhie iar ca oamenii sa traiasca linistiti trebuie sa fie sub o protectie.

Nici urma de povesti de dragoste intre specii, vampirii nu au suflet. In schimb intre oameni si anume Claire, protagonista noastra si colegul ei de camera, in acest prim roman se pun bazele a ceea ce cred eu ca va fi o relatie in urmatoarele parti dar este in plan secundar.

Ceea ce mi-a placut maxim: este imprevizibila! Chiar nu aveam idee ce se va intampla la final. Si asta-i un mare plus din punctul meu de vedere.

Si un alt plus, evolutia lui Claire, ea se schimba de cand se muta in Casa de Sticla si incepe sa se maturizeze, se vede prin reactiile ei din primele pagini si ultimile cum prinde curaj. Ma astept pe parcursul urmatoarelor romane la si mai mult din partea ei.

O recomand iubitorilor de Fantasy, YA Literature, Supernatural.

Leave a Reply

