Jurnalele vampirilor, Prima serie


Nu credeam ca am sa spun asta vreodata si anume ca mi-a placut mai mult ecranizarea decat carte. Cred ca foarte rar este valabila aceasta afirmatie.

The Vampire Diaries, serialul produs de CW, este intr-adevar destul de diferit de carti. Si dupa ce am citit primele patru carti ce fac parte din primul ciclu, Trezirea, Lupta, Furia si Reuniunea am inteles si de ce, ar fi fost taaaaaare plictisitor serialul daca ar fi urmarit intocmai cartea. Este atat de diferit incat s-au mai scris alte jurnale, Jurnalele lui Stefan, facute dupa serial (!!!!!!!).

Totusi nu e chiar asa de rau. Daca ar fi sa evaluez, personal cam asa sta treaba cu evolutia cartilor. Adica, chiar mi-a placut Furia. Am facut in grafic asa, cam cum a evoluat “placerea lecturii” la mine.Evolutia VD

Da, consider primul volum cel mai slab. Daca nu stiam, mai mult sau mai putin povestea si ca avea sa urmeze ceva mai interesant nu stiu daca aveam rabdare sa citesc Trezirea. Nu stiu de ce, modul cum scrie ma oboseste uneori. Prea multe epitete, metafore, dulcegarii, momentele alea nesfarsite de dragalasenii intre Stefan si Elena…yac. Momentele Damon, ca si in serial sunt delicioase. In carte pentru ca sunt mai antrenante.

Cat despre poveste, draguta, vampirii frati care s-au omorat pentru o femeie in trecut, povestea aproape se repeta peste 500 de ani, daca am retinut bine, motivul ciclicitatii. Doar ca de data asta femeia este mai desteapta ca ei. Clar, imi place mai multe Elena din carte decat din serial (probabil din cauza actritei…don’t hate me!).

Si de Bonnie imi place, cum e descrisa, cum este construita ea ca personaj. Si de Meredith care nu apare in serial, este chiar un personaj fain, pacat. Poate ca in serial Bonnie ia din personalitatea ei…

Dupac um spuneam, odata ce am trecut (rapid)  peste volumul 1, cel de-al doilea chiar m-a facut sa zambesc pe alocuri.Plus ca imi place, tzac, pac, Elena e vampir, asa repede! Nu ma asteptam, ce-i drept.  Deci, lucrurile devin mai palpitante…culminand catre volumul 3 in care apare Katherine, fata care ia transformat pe fratii Salvatore in vampiri si care s-a dat moarta tot timpul asta.

Katherine, iar un personaj mult mai exploatat in serial, aici isi gaseste sfarsitul in lumina Soarelui impreuna cu eroina noastra…Elena.

Da! Personajul principal moare, neconventional, asa-i? Aaaa, te-ai prins ca nu moare de tot, nu?

Dupa ce in volumul 4 petrece 99% din paginile cartii ca un spirit in Cealalta Lume, l-a sfarsit este..cumva adusa inapoi. Da…stiu, exagerat.Tot in acest volum apare si Klaus, vampirul originar, pe care-l nimicesc la sfarsit nu inainte de a ii cam sifona pe toti.

O bila alba, documentarea, de exemplu mi-a placut ideea ca oraselul Fell’s Church este asezat pe un nod de energie malefica ceea ce nu este fantezie, inspiratia provine de la nodurile Harthmann ce se formeaza la intersectarea unor unde de energie negativa.

Pana la urma mi-au placut, nu pentru modul cum scrie cu pentru poveste.

Nu cred ca fascinatia pentru supernatural se va termina pentru mine, ever.

Am inceput seria a doua Reintoarcerea, sa vedem, sa vedem ce-o sa iasa.

Leave a Reply

