Vampirii Sudului – Charlaine Harris (1-10)


Nu am vazut acum un an sau doi “Interviu cu un vampir” ci de mult, nu sunt fan Twilight si nici nu mi place de baietelul cu fata patrata care-l joaca pe Edward. Imi plac povestile si filmele cu vampiri de mult (inclusiv pe la 10-12 ani mi se spunea vampirita) iar acum cu nebunia asta cu vampirii eu nu fac decat sa ma bucur de ce gasesc de citit/vazut.

Colectia Vampirii Sudului, in mod evident, iese din tiparele cartilor cu vampiri. De asta o sa-mi ramana aproape. Cum? Pai am dat de serialul produs de HBO, True Blood.
Serial, care evident este altfel (in alt post o sa dezvolt ideea) si asa anul trecut aflu ca apar cu Bravo si cartile. Si am inceput sa citesc si m-am oprit la volumul 10. Caci nu il am pe 11, nu din alte motive. Au fost 1o volume in care am ras si am savurat viata din sud a vampirilor americani si a chelneritei telepate, Sookie.

Imi plac maxim cartile si am inteles ca sunt adresate unui public ce a trecut de varsta cosurilor. Si m’am saturat sa citesc comparatii cu Jurnalele Vampirilor care au ca tinta un public adolescentin.

De ce mi-au placut? Nu o sa stau sa povestesc aici ce se intampla in 10 volume, sunt aventurile lui Sookie ce este inzestrata de la natura cu puterea de a citi ganduri. Aventuri care incep in viata ei in momentul cand cunoaste primul vampir, pe Bill. Da, il cunoaste in barul in care lucreaza ea, pentru ca in lumea lui Charlain vampirii fac parte din societate ca oice alta minoritate. Cred ca asta este plusul cel mai mare al cartilor, integrarea vampirilor datorita aparitiei sangelui artificial, True Blood, se face incet incet totusi deoarece ei tot pradatori raman iar oamenii tot plini de prejudecati sunt si vor ramane. Si totusi intr-o societate destul de toleranta, precum cea americana viata isi continua cursul doar ca vampirii sunt singurele creaturi iesite la lumina…Sookie mai afla si de teriantropi, varcolaci, zane, demoni si menade.

Are un stil amuzant, usor de citit, scris la persoana I din perspectiva eroinei noastre. Modul cum prezinta micile gesturi de zi cu zi care se regasesc in viata fiecaruia ii da un farmec aparte din punctul meu de vedere. De asemenea, este o incursiune in viata din Luisiana, sudul SUA avand trasaturi aparte, la fel si oamenii.  Aflam geografie si istorie dar si retete culinare!

Mi-a ramas in cap vestitul Southern Sweet Ice Tea pe care Sookie il ofera oaspetilor sai intotdeauna ca semn al ospitalitatii invatate de la bunica sa.

Nu este o carte siropoasa, dragostea nu este vazuta gen Twilight dar este prezenta si povestile sunt savuroase cu tenta erotica (se pare ca sexul cu vampirii este o treaba destul de interesanta).

Dupa cum spuneam, am citit volumele de la 1 la 10 acestea sunt in ordine:

Morti pana la apus

Moartea la Dallas

Clubul mortilor

Moarta pentru toti

Mort de-a binelea

Categoric moarta

Morti cu totii

Mai rau decat moartea

Morti si-ngropat

Moarte in familie

 

Exista publicat si volumul de povestiri cu Sookie Stackhouse, Atingerea Mortii. Aceste povestiri sunt scurte nuvele cu episoade din viata ei ce se petrec undeva intre carti.

Au fost publicate in Romania de Editura Leda in varianta hardcover si editie de buzunar. In prezent se gasesc pachete cu primele 10 volume si mai nou am vazut 1-11 la preturi promotionale.

Dupa ce citesc volumul 11, Capcana Mortala, revin cu impresii. Am asteptari mai mari deoarece seria se apropie de final, 13 fiind ultimul volum, ce va aparea in 2013…evident:).

 

 

Leave a Reply

